Viisi hauskaa ja terveellistä ruokaa vanhuksillevanhusten

Viisi hauskaa ja terveellistä ruokaa vanhusten ravinnolle

Iän myötä heidän ruumiinsa käyvät läpi paljon kompromisseja ja muutoksia. Joillekin heidän on vaikea kuluttaa tiettyä ruokaa. Tämä johtaa yleensä ruokahaluttomuuteen ja muihin lukuisiin terveysongelmiin. Eija Bouras palvelut voivat auttaa mAKE rakkaansa odotan aterioinnin ja palvella heitä hauskaa ruokaa he voivat turvallisesti kuluttavat!

  1. Maitotuotteet

Maito, jogurtti ja juusto ovat merkittäviä kalsiumin lähteitä. Se auttaa pitämään heidän luunsa vahvana ja estää osteoporoosia, samalla kun verenpaine on alhainen. Ne voidaan tarjoilla myös monin eri tavoin, kuten sekoitettuna hedelmiin smoothieiksi tai pirtelöiksi tai muuttamalla jälkiruoiksi. 

  1. Banaanit Rikkaana

kaliumlähteenä banaanit voivat auttaa vähentämään verenpainetta, vähentämään munuaiskivien riskiä ja vahvistamaan luurankolihaksiasi. Ne ovat myös upeita välipaloja, kun kaipaat makeisia. Lisäksi kuitupitoisuus edistää myös ruoansulatuskanavan terveyttä estäen ummetusta. Sekoita ne smoothieiden ja murojen kanssa tai välipala niitä sellaisenaan!

  1. Bataatitbataatit

Huolimatta siitä, ettätunnetaan tärkkelyksellisestä hyvyydestään, ne ovat huomattavan runsaasti vitamiineja ja kivennäisaineita. Beetakaroteeni auttaa puolustautumaan infektioita vastaan ​​ja ehkäisemään kaihia. Kuitu edistää tervettä ruoansulatuskanavaa ja kalium parantaa sydänsairauksia. Kaikki nämä lievittävät ja hallitsevat niveltulehduksen oireita. Paista se siruiksi, soseuta tai lisää koristeeksi astioihisi!

  1. Kaurapuuro

Kun puhumme vanhusten viljasta, emme tarkoita laatikkoravinteita vaan kauraa ja jyviä. Äskettäin Australiassa tehdyssä tutkimuksessa todettiin, että jyvien syöminen voi auttaa estämään muistin menetystä. Sen lisäksi kaurapuurossa oleva kuitu auttaa myös säätelemään glukoosipitoisuutta ja alentamaan verenpainetta. Ne ovat myös halpoja ja helposti saatavilla. Voit tarjoilla niitä kuten puuroa tai muroja, sisällyttää ne välipalabaareihin tai leipoa evästeiksi!

  1. Ruskea riisiruskea riisi

Sen lisäksi, ettäon terveellisempi täysjyvävaihtoehto tavalliselle valkoiselle riisille, se auttaa alentamaan kolesterolia ja edistämään täyteyttä. Se estää myös veritulppia ja varmistaa tasaisen virtauksen ruoansulatuskanavassa. 

Siinä on kuitenkin erittäin paljon hiilihydraatteja huolimatta siitä, että se on ‘matalan glykeemisen indeksin’ ruokaa. Tämä tarkoittaa, että se alentaa tyypin 2 diabeteksen ja sydänsairauksien riskiä samalla, kun se on myös erittäin ravitseva energialähde. 

Oletko kyllästynyt syömään riisiä, koska se on aivan eri viinitarhojen vieressä? Älä huoli, koska se on erittäin monipuolinen valmistellessa. Voit myös palvella sitä gratinina, vuoka, jambalaya, paista paista, paistinpannu, chimichangas, keitto, pilaf ja paljon muuta.  

Nämä ovat vain viisi monista ainesosista, joita voit käyttää tekemään aamiaisesta, lounaasta, illallisesta ja illallisesta jännittävämmän perheelle. Kaikki nämä ovat suhteellisen helppo kuluttaa ja sulattaa, ja ne löytyvät helposti ruokakaupoista ja supermarketeista. Tutki jatkuvasti uusia kekseliäitä tapoja auttaa heitä saavuttamaan ruokahalu sisällyttämällä uusia reseptejä ja ruoanlaittomenetelmiä!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *